Sunday, January 20, 2013

6 huruf, mula C

hari rabu.

entah macam kau tegur aku yang dah lama kita tak berbual. seperti biasa, aku layankan saja kawan.

hari khamis.

kau tegur aku lagi kawan. kita sembang. sebab kau kata kau rindu. dan entah macam mana kau tetiba bukak soal hati. aku diam. aku rasa apa2 sebab aku rasa kosong saja. dan seperti yang kau tanya, untuk berikan kau peluang, aku beri kau peluang. bukan untuk mengikat, tapi untuk lebih kenal siapa aku.

hari jumaat.

hari yang celaka. entah mana hilang semua keberanian kau semalam kau kat kau takut. takut sesuatu yang tak pasti. kau mula persoalkan soalan yang semalamnya aku soal, kau jawab dengan yakin dan tenang semuanya tak penting. tapi malam itu, kau soal seolah-olah mahu memberi bayang yang kau tidak bersedia.

celaka.

situasi malam itu seperti semalamnya aku yang memohon, meyakinkan, dan meminta agar kau beri aku peluang walhal semuanya sebaliknya. sudah aku bilang, kau TAK PERNAH tetap dengan pendirian sendiri. 1 malam. 1 malam sahaja sudah berubah kepada sang pengecut.

mahu saja aku bilang, potong anu kau dan beri anjing makan.

celaka.

aku ingat, kawan aku takkan bodoh-bodohkan aku. ternyata aku silap. sama saja. dan sebab kau, pandangan aku terhadap lelaki sekarang, sama saja. berani berjanji tapi tunaikan memang celaka.


ya, sebelum perbualan kita tamat..aku memang ada kata pada kau..



pergi mati..


dan aku memang maksudkannya.



...

4 comments:

hanaahmad said...

belum ketemu yang tidak sama seperti yang lain. aku doakan yang baik-baik saja. :)

Lee Zha said...

cepatlah datang, nanti kita berjimba :D

yong propaghandi said...

menarik.

H Y D E said...

usah layan semua pengharapan ni.