Monday, October 3, 2011

janggal

satu rasa yang amat asing dalam hidup aku. janggal. seumur hidup, Tuhan belum pernah izinkan rasa janggal tu wujud dalam hidup aku.

baru skarang aku rasa macam mana. baru beberapa hari lepas. sungguh. memang janggal. rasa terhimpit. rasa pelik. rasa macam tak sedap hati pun ada.

sungguh Tuhan, aku tak tau sampai bila aku boleh teguh.

tau, ujian Kau untuk menguji tapi entah..aku tak nafikan kalau hari esok aku tumbang atas kelemahan aku sendiri.

dan aku tak tau sampai bila lagi perlu aku belajar 'rasa' yang baru aku rasa. nyata, tak sedap langsung rasa tu.

tak sedap langsung.

3 comments:

Paolo Balam said...

ada satu quote inggeris. "everything has their first time".

HEROICzero said...

well , who does ? siapa sukakan rasa janggal .

itu selalu terjadi . heh~

Lee Zha said...

hero : kan. tak selesa