Wednesday, January 19, 2011

Kegilaan Yang Satu

ok, lau nak anggap ni entri cabangan by Matahari - Gila boleh jugak. eh! aku tak kata Matahari tu gila..tapi entri dia tajuk Gila. (he he he sambil buat2 muka innocent).

kegilaan aku ialah tengok rancangan tv, paling aku tak ley nak tinggal ialah rancangan masakan. Jamie Oliver and the geng memang aku tengok. MasterChef..jangan cakap..komfirm!

1st tym tengok dia pun aku dah tau dia menang. sebab dia ada aura yang wat aku yakin. :)



malam tadi kegilaan aku wujud pulak bila hp aku berbunyi alarm tepat pukul 07.45 pm dan skrin menunjukkan "Ugly Betty". waaaaaaaaaaaa~ dah sampai masa! habit aku yang semenjak 2 menjak ni yang suka bertapa dalam bilik memang takkan terhakis kecuali kegilaan aku yang ni keluar.

dengan kepantasan yang maksimum, aku keluar dari bilik dan laju je turun tangga gi ruang tamu kat bawah. usha line..waaaaaaaa~ takda orang...mak an bapak lam bilik. solat. azan isya baru je habis. abang ipar ngah amek wudu'

cantik taw baju ni masa nih..oh!


ye...dalam hati dengan penuh rasa gumbira aku duduk depan tv. (ehem2. aku cuti. jadi jangan pertikaikan kenapa dengar azan aku wat muka toya). jam dinding, 8.01. on tv. tekan info, owh..ugly betty start 8.05. eh. bukan hari ni selasa?

comedy boot camp ni rancangan baru, animax, selasa, 8.03 mlm


terus info lagi lari pergi animax. yaaa! seperti aku jangka, comedy boot camp! 8.03. owh..berentap dua2 ya. takpa2..share2..tengok dua2 sekaligus. dengan muka eksaited dan aku rasa dah macam jakun, aku jalan2 tengok red carpet golden globe.

waaaa...ryan seacrest...smart..macho..ding! kejap je. terus aku ubah chanel animax. sebab CBC mula dulu. baru tengok intro..nak gelak guling2. haaa..memang 6 orang pelawak korea tu suka wat keja bangang. iklan. lari ke ugly betty.

waa...tak sabar. betty nagh dinner dengan famly. epi malam tadi wat aku syiokk nak tengok sebab dia epi finale..aku nak tengok bos betty tu ngaku dia cintakan betty or x.

abang ipar aku keluar dari bilik. aku tetap fokus skrin...

"apalah yang kau gelak tadi tu..."

tiba-tiba....

"tengok tv3 jap. berita"


.................................
..........................
..................
...........
.......
...
.


(dot2 tersebut mewakili kegilaan aku yang ilang)



1. tukar tv3
2. wat muka toya (tak da perasaan)
3. masuk bilik dengan speed yang laju memanjat tangga.
4. kunci pintu.
5. panjat katil.
6. buat kung fu tanda tak puas hati


.: aku masih kecewa tentang malam tadi. ya, itu kegilaan aku. kecewa bila tak boleh jadi 'gila' kejap.ergh. :.

No comments: