Thursday, January 20, 2011

Itu Bukan Aku

kadang2 dalam dunia blog akan ada berlaku 'kebetulan' dalam menulis entri. ada yang jenis magnet (entri yang motifnya sama dan saling menyokong antara satu sama lain) dan tak kurang pulak ada entri yang seperti berlawanan magnet.

kebetulan post aku sebelum ini tentang Kegilaan Aku . aku buat en3 tu pun lepas aku baca en3 dari bro Matahari yang membongkar jenis2 kegilaan dalam diri manusia sekarang. boleh lihat en3 dia di SINI.

dan pagi ni, bila aku bukak blog aku dan baca ruang komen untuk en3 Kegilaan yang aku ada, ada komen dari bro Bijeng. dalam komennya dia kata dia dah buat en3 yang memang berlawan dengan en3 Kegilaan aku dan dia buat sebelum membaca blog aku.



nak baca blog bro Bijeng, klik SINI. tajuknya Kotak Babi.

aku pun apa lagi, klik blog dia dan baca apa yang dia tulis. sebab katanya en3 dia akan membakar aku walaupun dia tak berniat sebab 'secara kebetulan' en3 dia seperti menghentam en3 aku. ahh sudah.

aku baca...baca...dan baca...



muka aku panas. sebab apa? marah? oh tidak! bukan sebab marah. tapi aku jujurnya malu.

saya pun tau malu la awak.....*dush*


malu sebab apa yang dia kata kena batang hidung sendiri.



dan ingin aku ingatkan apa bro Bijeng atau sesiapa pun, aku takkan terasa atau nama saintifiknya BUTT HURT kalau ada sesuatu en3 yang terkena muka aku sendiri. kalau kena pada gayanya si blogger menegur kekhilafan aku.

kalau dia buat en3 khas untuk aku dan ada nama aku di situ sambil di kutuk2, mungkin juga aku akan bengang. tapi en3 dia lebih kepada teguran umum. aku ulang, 'umum'. dan kalau aku tetiba nak butt hurt lak,
sumpah....aku rasa aku sangat GEDIK kalau sebab tu aku nak terasa.

aku bukanlah dalam kategori manusia yang penyabar, tidak. tapi aku lebih suka waktu yang tenang macam ni takkan merosakkan mood aku semata2 aku ikut emosi.

fikir. waras. matang. itu perlu. kena ingat, blogger ialah manusia.  bukan robot. bukan jugak henfon. so tak MUSTAHIL ada khilaf kita sebagai umat di situ. jangan rasa bila kita di tegur, terus nak melenting. jangan. baca dulu en3 yang di tulis sampai habis dengan kotak minda yang kosong. dari situ baru kau rasa ada betulnya apa yang dia kata.

dan khusus buat bro Bijeng, maaf bro, kau dah salah chanel kalau kau nak rasa aku akan TERBAKAR. :P

dan kepala aku terngiang2..satu ayat..


'sahabat yang baik bukan seorang yang mengiakan perbuatanmu tetapi sahabat yang baik ialah seorang yang menegur kesilapanmu'





kalau aku butthurt....itu bukan aku....... :) (kecuali masa 'uzur' sebab masa tu aku cepat hangin' haaaaaaa~)




.: Pesanan Penaja Kepada Encik Matahari : ehem2. ingat. Saya Orang Sarawak. :P lastik kitak lak mun kitak komen lepeh! :P :.

No comments: