Sunday, January 2, 2011

Bila Orang Tak Faham

aku cepat sedih. aku cepat sesak dada..bila ada orang yang suka paksa2 aku atau tak faham apa masalah aku. aku tau..biarkan tawaran study macam tu aja mungkin akan bagi aku masalah kemudian hari. tak mustahil kalau aku apply lagi, pihak U dah tak nak layan.




aku bukan sengaja nak bagi alasan tak dapat nak pergi. aku bukan sengaja nak bagi alasan yang nampak 'remeh'. tapi sedar tak kawan, aku tak suka siapa2 tau apa masalah aku yang sebenarnya sampai tawaran tu aku lepaskan macam tu saja.

apa..ingat aku tak sedih? ingat aku tepuk2 tangan bila tak dapat nak pergi? tahu tak betapa remuk rasa hati bila benda yang kau dah dapat, kau terpaksa lepaskan?

mungkin bila kau tengok aku rilek, gelak2..kau fikir aku dah tak kisah tentang sambung study..hati aku? kau tau? takkan..jadi jangan keluarkan ayat macam aku "suka" tolak tawaran yang selama ni aku tunggu 1 tahun setengah!



sedih aku. aku seorang je yang tau. takkan aku nak cerita beratus2 kali pada semua orang? bosan tau tak. ingat aku rajin sangat nak cerita masalah pada orang. setiap orang ada masalah masing2. aku malas nak tambah masalah aku kat orang.

simpan sorang rasanya dah cukup. kalau luah..belum tentu ada manusia yang akan faham. aku tak perlukan simpati. tapi aku perlukan manusia yang faham apa aku alami.

No comments: