Thursday, November 18, 2010

Hari Paling Jahanam Dalam Sejarah

semalam raya kurban. kalau nak di ikutkan, tu hari yang mulia bagi umat islam. memperingati pengorbanan Nabi Ibrahim a.s.

tapi tak sangka pulak hari yang sepatutnya mulia jadi hari paling jahanam..memang jahanam. lagi jahanam dari sakit kaki dan belakang aku ni.

aku tak tau lah, nak kata orang yang buat hari jahanam ni takde otak, ada. takde akal, ada. mereng..tak jugak. normal je.

tapi prangai macam sial!

datang rumah orang, sila bawak akal, bukak bawak mulut yang macam sial!

adat mana ntah dia blajar. datang rumah orang yang jemput kau makan, kau selamba badak sindir2 orang tu depan tetamu. watdepak la!

kau nak ungkit kisah 40 tahun lepas?? what for?? zaman masih budak2.ok, kalau pun zaman remaja, perlu ke??

kalau kau membesar bersama, tak hape jugak. ni, tak kenal orang tu, datang2, bawak mulut macam sial.

nak kata tak matang, heyy...dah mak orang! umo da 50-an. anak dah berderet. cermin muka kau la! kau kahwin baru pun sebab merampas laki orang!

ni selamba sindir2 orang pasal kes bercinta dulu-dulu. sindir orang perampas, tampar muka kau sendiri la! kau rampas laki orang, lagi macam sial!

makanan yang kau suap tu kau tak sedar, manusia yang kau sindir tu yang sponser suma. memang babi! datang rumah orang macam tak tau adat.

kalau pun kau tahu kisah orang tu, padahal orang tu tak kenal kau, perlu ke nak ungkit?? skang dah 2010 la pompuan! bukan 60-an 0 70-an. memang..

benda macam ni buat aku rasa macam malu. malu sebab pompuan mulut sial tu aku kenal sangat2. alhamdulillah, nasib baik kakak aku xkawen an anak kau.

rasa macam nak lari bila berdepan an benda-benda yang kita tak expect nak jadi.

raya haji, keluarga bermaaf-maafan. eratkan silaturrahim. ni tak, sebab mulut pompuan sial, jadi retak. kalau tak ada iman, mau aku bomoh pompuan sial tu! bagi bomoh siam terus. biar seksa sikit.

kaki aku sakit. belakang aku sakit. tapi jiwa aku macam tak oleh bernafas. sesak. lagi sesak dari sakit kaki an blakang.

malu..kalau tak ada orang yang bercerita, benda tu takkan wujud. orang yang bercerita lak nak backing2 orang tu. siap nak ungkit balik kisah lalu.

what for?? kau dah ada anak cucu dah. perlu ke kau nak ungkit kisah boyfriend kau pompuan tu yang rampas?? kenapa nak ungkit?? kau tak redha hidup kau sekarang ke??

benci tengok anak2? benci hidup susah? benci banyak dugaan?

nak tahu tak....aku benci sikap kau yang tak mahu mengaku kau salah!

dah terang2 kau yang cerita kisah tu pada pompuan sial tu. kenapa tak nak mengaku? kenapa nak backing? kenapa sampai nak panggil couple tu dan ungkit kisah sapa peluk sapa masa zaman bercinta dulu?? perlu ke??

sial! memang macam sial! tolonglah sedar..

tak guna kau nak backing kawan yang prangai macam sial! tu tak layak di panggil kawan. orang lain pun tau la kisah hidup kawan kau.

tapi ada orang nak hina dia kutuk2 dia ke??!! memang babi! makan makanan orang pi pangai kalah babi! dah sedar umur senja, insap2 la. takut2 kejap gi kau mati, tak sempat nak mintak maaf!

sah2 kawan yang kau pilih salah..tapi masih nak backing gi. aku pun pelik dengan kau. prangai susah nak mengaku salah tu memang dari dulu lagi kan? EGO!

sesak nafas. tarik nafas. perit.

manusia macam ni buat aku rasa nak lari. jangan sampai aku da bosan, aku lari sampai tak balik2 lagi. tapi jangan risau, kalau aku lari, hidup aku InsyaAllah tak rosak.

lari bukan bermaksud berubah. lari dari manusia yang buat hidup aku macam sial. aku tak salah Allah. aku salahkan manusia yang akal macam sial!

mungkin lari lagi baik dari duduk menahan sabar. aku lihat dan dengar dengan anggota aku sendiri. sikap dengar cerita orang bulat2 itu bukan aku.

kawan2 aku kenal aku siapa. kalau benar aku dengar sesuatu dari mulut pihak ketiga tentang seseorang, aku akan terus tanya tuan punya badan. senang. aku terhindar dari fitnah.

kalau orang nak judge aku dan kata aku termakan hasutan, aku kurang matang, aku tak penyabar.....mari sini.

aku cerita kisah zaman aku dari lahir hingga skang. 22 tahun aku hidup. tapi aku rasa, kalau aku cerita sekalipun, kau takkan faham apa aku rasa.

sebab kau tak alami apa aku alami. jadi jangan sesekali kata "aku faham apa ko rasa zha......"

jangan keluarkan ayat sial tu! aku tak mahu dengar. kecuali kau pernah alami, baru aku terima.

sesak dada.

semalam. pertama kali aku nangis depan 2 makhluk. terkesima. terdiam. itu reaksi dorang. 22 tahun kenal aku. tu pertama kali nampak aku nangis.

betul kata Y..aku lau nangis bila dah betul2 tak tahan..

kalau otak aku transparent..kau boleh nampak berapa banyak serabut dalam tu..

aku teringat sorang laki. aku nak call dia. aku nak ngadu kat dia. tapi aku tau suma tu tak guna.

macam biasa.

aku sentiasa ada untok orang even orang call aku tengah2 malam masa aku tidur skalipun.

tapi laki tu tak slalu ada untok aku. masalah dia pun tak sama macam aku. masalah dia kecik je. just melibatkan kerja. tu je masalah dia. tapi aku tetap ada untuk dia.

tapi dia?..rasanya baling bom pun dia tak bangun..kot..

benci...aku benci hidup macam ni...manusia, tolonglah berubah...

kalau bukan untuk orang lain...untuk diri sendiri...

boleh?

5 comments:

Mohd Azrin said...

Marah sangat Dik Non saya pun pernah mengalami situasi sama tapi bila difikir balik tak guna ikutkan kemarahan kita kerana kemarahan kita tidak banyak beza dengan orang perangai busuk. Tuhan Maha Adil<---nasihat ikhlas

Bijen M. said...

Masuk tempat orang bawa otak bukan pisau.
Ha ha ha.
Orang tengah hot ni tak boleh kacau.
Biar lek lek kool dulu.
Ke ke ke.

Lee Zha said...

azrin : mrh pd bnd yg logik akal..nahaha..

bro bijeng : aku dh cool lor~ peel aku ngah marah ke hapa ke..kcau blh..p jgn paksa2..haa..mkin aku angin kg...huhuhu

aku pon tringt lagu tu! kita serupaa~ lalalala

menusuk hati said...

(terasa amat marah apb mengetahui cuti raya dbekukan)

Lee Zha said...

MH : :D xpa..thn dpn da lg