Friday, August 10, 2012

hectic n raya

hidup skang macam biasa tapi hectic sikit dengan kuih tempahan yang nak kena di siapkan. makin tension bila ada 'orang' jadi warden.  makin sakit kepala aku bila tengah fokus buat kerja orang asyik tanya soalan  yang sama berulang-ulang kali. aduh, dugaan gila rasa bila jadi macam tu. bayangkan 2-3 kali orang tanya kau soalan yang sama dalam xkurang dari 2 jam?

aku paling pantang tengah fokus kerja tapi orang duk kacau. makin orang kacau makin lambat aku buat kerja. kalau nak aku buat kerja cepat, senang je, jangan kacau aku yang tengah fokus.

dalam letih2 buat kerja, aku memang masih belum rasa yang skang ni bulan puasa. puasa macam biasa. tapi entah, 'rasa' tu tak ada. mungkin dah tua kot. hahah ya right...tua. umur dah meningkat maybe and ya bila dah masing2 besar, bukan macam zaman sekolah dulu lagi yang so excited celebrate bulan puasa & raya nak sampai.

ingat lagi, 2004, beberapa hari lagi nak sambut bulan puasa, kemain semangat gila aku dengan classmate hias  kelas. the best part is, kawan aku siap bawak lampu raya lagi letak kat board blakang kelas. bila cikgu masuk, cikgu dah terkejut dengan hiasan 'ala2 ketupat' yang member anyam dari riben. hahahaha..so wonderful masa tu.

melayu, cina, iban, kayan suma hias kelas walhal bulan puasa tu bulan islam. xda yang buat2 lupa, xda yang buat2 buta dalam bab2 hias. suma turun padang. bila raya macam tu jugak. dah siap plan rumah mana yang dulu pergi serang. serang pun bukan takat serang macam tu je...siap dengan cikgu2 yang tak balik kampung kitorang ajak beraya.

memang best.

skang zaman dah berubah. tahun dah berubah dan manusia tak terkecuali berubah. memang mustahil suma tu nak di rewind balik tapi tak mustahil untuk buat balik suma tu except hias kelas tu lah. hehe




No comments: