Sunday, June 10, 2012

Dealing with death


Baru pukul 4.30 pm tadi bangun dari tidur aku terus terkejut. Ada 2 berita yang berkait aku dapat tau dalam masa yang sama. 


Firstly, novel Awek Chuck Taylor kat atas, based on true story..and a girl behid it, Mira, baru je meninggal tadi akibat kanser rahim. Aku cek twitter, memang dia cantik. Tak boleh nak nafikan. 


So, memang agak terkejut jugak bila baca tweet abang dia dan nami about her. Aku tak follow pun acc nami but as a reader dan aku rasa aku dah baca a part of his journey, aku just boleh sedekahkan al-fatihah. Moga2 arwah di tempat bersama orang2 yang beriman sama macam adik dia, Elly ( Nana in novel ). 


Aku memang agak sucks bila deal benda2 macam ni. Aku jadi xtau nak cakap apa. Aku jadi blur. Dan aku rasa pedih bila hilang orang yang kita sayang. Sensitif? Tak taulah nak kata apa..yang aku tau aku jadi beku kejap. 


And aku tau ada perubahan besar pada diri aku since Remy passed away last February hari tu..


Mungkin benda yang berubah nampak kecik tapi kalau tanya aku...aku memang tak ada jawapan kenapa jadi macam tu..


Since i lost him..aku dah xwish birthday kat mana-mana kawan bila reminder kat Facebook muncul..and sebab tu jugak aku rasa..birthday aku macam dah xda makna nak sambut. Buat aku sedih. 


I lost him on the end of February 2012..birthday aku pulak on April..sebab tu aku sorok birthdate aku kat Facebook. Bukan nak uji siapa kawan2 yang ingat..tapi kalau boleh aku xnak ada rasa suka pada hari tu jatuh..hari tu buat aku makin ingat dia..


Just aku and Remy knows how much we close to each other, and aku rasa...dia sorang je manusia yang reti handle aku masa aku dalam keadaan paling jahanam. The only, him. Rindu dia gila2..Last year, for the first time since we know each other, dia kasi hadiah birthday. Keychain. Aku yang mintak keychain, dia membebel kutuk.


Konon aku ni old school, skang orang dah xheran kat keychain but prefer tshirt. :) aku tetap nak keychain. Then there you go, dia kasik keychain dalam 1 kotak kecik. Macam2 keychain..tak lupa dia beli cawan kecik dari hard rock cafe bali. And dia asyik tanya bila aku nak guna keychain hard rock tu, jawapan aku, aku simpan. Tak nak guna sebab sayang, takut rosak. Aku cuai, sebab tu aku simpan, sebab sayang. :)


Aku tau aturan Allah..seminggu before dia pergi, dia asyik cari aku kat ym..tapi kebetulan masa tu aku xley nak on9 samada kat rumah or office..


Aku rasa Allah aturkan macam tu sebab nak tolong aku lepaskan dia dengan senang...let say kalau aku dengan dia everyday on that week..rasa2 aku boleh pulih cepat tak?..maybe not..sebab aku tau weakness aku..hilang orang yang aku sayang tu benda paling aku takut dalam dunia...


Tapi Remy dah terima sign ajal dia dah dekat dalam sebulan lebih before benda tu jadi...dia siapkan aku awal2...which is, hampir tiap kali chat dia cakap pasal ajal..dan xpernah lupa pesan...kalau dia xda, jangan nangis...tapi sedekahkan al-fatihah...


Missed him so much...xtaulah kalau aku mampu nak berdiri tepi pusara dia nanti...






Al - Fatihah to Remy Ashrey..Ezreen ( Mira, ACT), ahli keluarga dan seluruh umat islam yang telah tiada...Aminn...










...

1 comment:

~* chirpy_chummy *~ said...

:(

bila pulak masa kita,kn?

bersediakah kita?

cukupkah bekalan kita?

Al-Fatihah.

:(