Sunday, November 20, 2011

........

sunyi yang sunyi.
senyap yang senyap.
diam yang diam.
telan yang telan.
pandang yang pandang.

serba salah. gurau aku dah tak macam dulu. tutur aku pun dah lain. kasar ke? jahat ke? kurang hajar ke?

diam. diam
fikir. fikir.

rasa tak selesa.

baik.faham. mungkin aku manusia yang sudah buat kau muak dan benci malah jijik mahu pandang. silakan. jeling dan lihat muka kau pada ruang lain.

muka aku yang benar-benar kau lihat dah tenung tadi bukan sesuatu santapan yang sedap yang bisa buat kau nanar dan gila bayang.

mungkin wajah aku yang bermain di kepala imaginasi sebelum bertemu dengan realiti lebih indah. barangkali. ah bukan barangkali. memang setepatnya, YA, AKU BUKAN GADIS CANTIK YANG KAU PUJI SEBELUM EMPAT MATA BERTEMBUNG.

maaf.

Allah ciptakan aku tak secantik Lisa Surihani mahupun Neelofa.

maaf sebab kecewakan kau.

No comments: