Wednesday, August 24, 2011

ah kau!

hari ni masuk hari ke 3. aku jadi security guard kat umah bos. heh. bukan jaga apa pun, jaga orang kat luar tu wat kerja. entah apa yang bos aku nak renovate aku pun tak paham.

just tak sabau nak tengok landskap yang bos nak buat kat depan ofis ni.

jadi jaga free tak kisah lagi. tapi yang aku tak suka pekerja yang buat kerja tu.

kawan berdiri kat sebelah, boleh temu bahu ke bahu, tapi cakap macam gadoh, 1 taman boleh dengar.

eh..ehhh...aku pantang nau orang borak macam tu. nak kata pekak  tak jugak.

bukan kawan kau je telinga jadi pekak, tapi aku yang duk dalam ofis ni hati bengkak je dengar.

pantang tol aku manusia yang borak serupa macam tak ada telinga ni. cakap kuat2 nak tunjuk kat siapa ntah. masa bos ada tadi tak pulak kau cakap dengan high volume.

ni bos tak ada nak memekik2 gadoh lak. ingat ni pasar hapa. kang ada jugak aku tampal mulut sekor2.

cakap leklok lah bro..kawan kau kat sebelah je kot. berdiri sebelah kau. bukan seberang jalan tu ha. entah2 dia saja kot, mentang2 rumah depan ni ada pekerja sebangsa dia jugak. aweks2 yang nampak ala2 mak2.

lunch hour nanti sah2 ada suara mak2 tu pulak datang lepak. lepak lunch sama xpa. cakap tu..xyah besau nau suara..mencik.



...

2 comments:

intan.maisarah said...

mana tahu
diorang tu sama sama pekak

Lee Zha said...

tak pekak pun. masa ada bos dorg cakap elok je. bila tinggal aku sorang dah macam orang gila bgaduh.