Friday, April 1, 2011

Alhamdulillah...Syukur...

beberapa hari lepas, aku nampak status seorang blogger lam Fb..bunyi seperti merajuk saja..kenapa ye? sebab dia seorang tabligh?

iya. status nota siku. 'korang tak suka tabligh ke? ok, bye'.

rasanya macam tulah bunyi status dia. ahh..seorang lagi manusia terasa dengan manusia yang lain. entah siapa pula kali ni yang buatkan bro Bijen merajuk.

'macam2 lah jenis blog lam blog ko ni za..tak tau nak baca mana satu..macam2 ada...'

:) sifat sarkasis itu ada dalam diri tapi tak semestinya aku hanya membaca blog yang sebau dengan penulisan aku bukan? ahh..itu sudah memang diri aku. di dalam Fb pun aku ada pelbagai jenis ragam kawan, apatah lagi dalam dunia blog.

maaf. sifat sebulu, senegeri, sekampung atau apa2 saja gelaran yang lebih kepada menutup pergaulan dengan sama sebulu itu bukan aku. kulit, muka, warna rambut, dialek dan pemikiran memang berbeza tapi tidak perlu aku letak diri dalam kawasan orang2 seperti aku saja aku kira.

mengenali pelbagai jenis manusia banyak mengajar aku untuk menerima cara hidup orang lain dan menghormati tak kira dia bukan seagama.

sejak 2-3 minggu ini, Allah turunkan aku ujian yang macam2. sakitnya Allah dan aku saja yang tahu. untuk membujuk hati, aku sering katakan pada hati, pasti ada hikmah yang akan berlaku dari sakit yang aku tanggung walaupun kadang2 aku rasa seperti jadi hipokrit pada hati sendiri.

kalau saja hati boleh keluar dari badan, sungguh dia akan berdiri di hadapan ku dan berkata

'aku tak mahu tuan seperti kau yang terlalu hipokrit pada diri'.

ya..kadang2 kata2 pujukan itu berhasil tapi kadang2 ianya tidak.

tapi hari ni aku kira Allah tunjukkan hikmahNya. even hikmah tu takkan effect masalah yang aku hadap skang, tapi aku tetap anggap ia hikmah.

aku baru bukak inbox fb aku tadi. dan alhamdulillah......kawan aku dan convert jadi muslimah dan akan kawen june ni..aduh...sayu...

ishh..aku rasa nak stop menulis dulu. risau lau menetes lak lam cc ni lau aku panjang2 lepak blog. :)

6 comments:

MATAHARI said...

hurm, kecederaan iman,


aku gemarkan style dia menulis.


Bro Bijen....

HEROICzero said...

Alhamdulillah. kirim salam buat teman kamu. =)

*chill !

Dark Half said...

kebanyakan yg join tabligh yg aku pernah kenal sama ada secara nyata atau di alam cyber, di usia remajanya sgt radikal, sgt liberal dan ada juga di kalangan free thinker dan pernah aktif dalam local underground music scene

dan cycle ini berlanjutan. jgn pelik kalau yg sgt radikal berapi2 sembang kencang skrg di blog akan menjadi manusia lain dlm beberapa tahun lagi

betullah kata org, hidup ini umpama dlm 1 pusingan roda

Miecyber said...

Kuatkan semangat dan pedulikan apa orang kata..

Peribahasa Jepun ( Part 2 )

Ali ridha said...

Selalu macam tu nak suruh orang pujuk balik.hehe...

L said...

mata : yeap. da org wt nya trasa kali. sian nya.

hero : kwn yg mn satu ni dude? :D

dark : aku tak kenal dlm2 bro, so aku tak tau la sgt. p manusia kan lain2 warna. :)

miec : tengs bro :)

ali : ko pujok ar..dia syg ko kot. haha