Wednesday, February 16, 2011

Fesyen Itu Ada Hikmah

bunyi cam bangang ek entri? what ever. :) dah lama nak cakap benda ni. tentang fesyen. well, aku pompuan, mesti lah tak lari dari benda nama fesyenkan?

paling hangit di pasaran ialah isu fesyen tudung shawl dengan cardigan. ehem2. tak perlu tuding jari sayang, meh sini, biar aku bagitau something.


aku pakai dua2 tu. :) pengakuan yang benar nih. tak tipu.


ye..tau, ada blogger yang anti dengan 2 benda alah tu. marah? nope. tak perlu nak hangin. sebab, benda tu wujud pun ada hikmah.


kepala hotak kau hikmah! orang berfesyen kau pun nak fesyen! tudung lilit! cardigan bagai! blah la weyy! hamba fesyen macam tulah!



well...at least, sejak 2 benda tu wujud, mata kau,kau dan aku selamat dari tengok lurah dendam bontot2 yang jeansnya tak cukup kain dan tak sakit mata tengok rambut yang silau milau di color dan di ribonding.


tak kisahlah pompuan tu pakai sebab fesyen semata, sebab lawa semata, sebab tengok orang pakai shawl cute, dia pun nak pakai la..


tak apa...Allah tak pernah bagitau cara nak bukak hati manusia untuk berubah..itu kerja Dia..Dia saja yang tau...




.: kadang2, kita tutup mata hati dan minda untuk fikir sesuatu yang positif. kau ungkap "setiap yang jadi ada hikmah", kau yakin akan kata2 Pencipta, tapi kenapa sengaja tutup minda untuk hadam apa yang kau ungkap? :.



...

No comments: