Friday, December 10, 2010

Pesal Kau Tak Pergi?

kau nak kawen ek?

kau nak kawen ke za??


Ye..aku tau..soklan tu soklan yang sama tapi itulah jawapan yang aku dapat dari makhluk M dan makhluk... (lupa nama dia).. bila aku kata aku tak trima tawaran degree kat Mlaka..

sunggoh...tak de soklan len ke korang nak tanya aku haaa???!!


M - sebab tu je soklan paling best....


tapi aku ada kata kat makhluk H2 & B2


kalau aku datang gila tiba2, ada lah korang dengar berita aku dah kat Mlaka...hahaha


aku tau bila orang tanya KENAPA, KENAPA DAN KENAPA, aku akan bagi jawapan yang samar2.. susahlah aku nak cerita 100% sebabnya..paling2 pun aku just akan bagitau 30-40% je. letih. bayangkan je la kalau 10 orang yang tanya, 10 kali nak bukak kamus..tak ke letih tu?

lagipun aku malas nak kongsi masalah aku dengan orang lain sebab aku percaya orang lain pun ada masalah masing2. so aku lebih suka diam diri. aku rasa 90% sebab aku nak blah pun just seseorang je tau. siapa dia?
rahsia..tapi yang penting, dia bukan kawan aku.

banyak yang aku fikir. macam2 sudut. termasuklah hari ni. benda yang jadik hari ni penyebab kenapa aku nekad nak sambung degree. kan betol jangkaan aku? apa yang aku bayangkan masa aku nak apply study hari tu memang menjadi.

masa aku apply tu, aku bayangkan sumthing yang akan jadi KALAU aku makin lama duk kat sini, KALAU aku masih tak blah2 dari Miri ni. itu bayangan aku saja. tapi apa yang aku bayangkan tu betul pun jadi.

BETUL2 JADI.

aku tau, kalau aku tetap pergi, aku akan banyak menyusahkan orang lain even aku pandai hidup sendiri. tapi kalau aku tak pergi, aku akan nampak sorang makhluk ni dengan penyakit 'semacam' dia tu. penyakit di sini aku maksudkan PERANGAI.

aku tau aku jenis yang tak berkira. tak banyak songeh. tak banyak tanya. tapi sampai bila dia nak ambik kesempatan? ambik kesempatan kalau makin baik kehidupan aku tak lah kisah, ni tambah masalah lagi adalah. elok ke tu?

aku tak tau lah nak bagitau kat siapa dari A-Z apa yang aku rasa..risiko..risiko yang perlu aku tanggung tu memang banyak. tapi takkan nak biar penyakit tu melarat? sampai bila nak makhluk tu sedar penyakit dia yang satu tu?


terlalu banyak yang kau pendam...luahlah pada aku.,..aku sentiasa boleh jadi pendengar kau....


ahhh..manusia yang kata macam tu kat aku pun cakap ja lebih. bila dia perlukan aku, tak kiralah masa aku dah tidur, aku tetap akan paksa diri aku untuk bangun dan teman dia.

tapi bila tiba waktu aku? jangan harap. handphone dia kalau jadi bom baru dia bangun agaknya..

hanya Dia boleh bantu aku buat keputusan..hanya Dia..sebab Dia lebih tau apa yang akan terjadi kalau aku pergi atau tak...

2 comments:

jAck ALvin buKAn suPErpoRnstAR said...

kalau la kau pegi melaka,
jgn lupa singgah teluk intan..

Lee Zha said...

ok bro! wajib g tuh..sb nk hbskn round 1 mesia. wohooo~