Friday, February 5, 2021

Tuhan

Tuhan.. Sakitnya.. 2 hari lepas..masa kat supermarket..ternampak sorang perempuan duk busy tolak troli sambil mak dia kat belakang cari barang. Sama kan Tuhan? Macam aku dengan mak dulu. Aku ingatkan kalau aku spend banyak masa dengan mak..aku akan kurang rasa sakit bila dia dah takda..dan konon aku tak nak menyesal and start 'what if..' Tapi Tuhan..mana2 aku pergi aku sakit..sebab nampak memori kitorang kat mana-mana..nampak sangat aku seret dia sana sini teman aku bila kawan2 sibuk..kan? Skang baru aku faham kenapa ramai pereka fesyen yang bunuh diri lepas mak dorang mati..sakitnya Tuhan.. Tapi..kalau aku buat macam dorang aku takkan jumpa mak kan? Terima kasih Tuhan sebab lahirkan aku islam..aku cuba tahan sakit yang kau bagi. Aku nak jumpa mak.. Tolong Tuhan..ampunkan semua dosa2 Mak..haramkan api neraka sentuh dia..harankan seksa kubur atas dia..lapang dan luaskan liangnya..terangi kuburnya..hantarkan AlQuran yang dia baca setiap hari untuk teman dia..dan Ya Allah..jadikan kubur Mak taman-taman syurga...aammmiiinnnn

No comments: