Saturday, July 27, 2019

RINDU

Aku tak sangka blog aku ni masih hidup rupanya. Ingatkan dah terkubur. Last entri 2013..skang 2019. 6 tahun dah berlalu dan banyak sangat benda yang dah jadi. Berubah tu takdelah sangat rasanya hehe. Aku just rasa aku makin degil dan dah tak terlalu serius. Dulu, aku tak suka kawan buat lawak pasal aku. Aku malu. Aku diam tak join gelak sekali. Skang..memang aku join gelak kangkang kat situ jugak. Aku lebih banyak berahsia banding dulu. Kalau dulu, kalau boleh semua benda aku nak cerita kat orang. No, lebih banyak simpan sebab aku sedar tak semua benda kita nak cerita kat orang. Bukan sebab tak percaya..cuma entah. Aku nampak macam tak peduli hal orang tapi ada masa aku rasa aku perlu jugak simpan sesuatu hal tentang orang lain hanya untuk aku or orang tertentu je patut tau. Dendam bawak aku ke tempat yang sunyi. Bertahun, macam-macam orang buat kat aku, aku just diam dan simpan sampai tahap benda tu jadi dendam. Dendam tak bagi aku kedamaian pun. Dendam just buat aku makin hilang dalam tempat yang sunyi dan menyesakkan. Aku belajar perlahan-lahan untuk melepaskan. Bukan untuk orang lain tapi untuk diri sendiri. Supaya aku rasa bebas...bebas dari rasa yang menyesakkan. Bertahun-tahun ni jugak aku belajar yang tak semua manusia datang pada kita bawa gembira. Ada untuk hadir sekadar jadi ujian untuk aku jadi manusia yang macam mana...lebih baik or aku sama naik prangai harommm macam manusia yang aku jumpa tu jugak tak? Tipulah kalau tak rindu pada manusia yang pernah muncul, tapi biarlah cukup sekadar rindu. Nak mencari lagi rasanya tak perlu. Biar aku ingat yang indah-indah je. Yang menyakitkan, semoga Allah hilangkan dari ingatan. 6 tahun.. Tapi masih ada benda yang tak berubah. Rindu pada dia..kiddo. Dia dah berjaya skang..ada isteri yang cantik dan ada anak yang comel. Aku tak pasti kalau aku berani nak jumpa dia. Kalau jumpa pun, aku just nak dia tau yang aku bangga tengok Dia skang. Dengan apa yang dia ada dan sejujurnya...aku rasa Allah dah makbulkan doa aku untuk dia. Moga Allah sentiasa pastikan dia dalam pelukan bahagia. Jauhkan dia dari dilukai. Tu je yang aku nak.

No comments: