Wednesday, March 27, 2013

kegemaran


aku pun tak faham
dari sudut mana kawan aku tak faham yang aku tak suka joging.
asyik tiap petang ngajak.
bukan aku berat bontot.
tapi aku memang tak suka nak joging dekat area kampung ni.
asal joging kang mata macam jakun tengok.
dan aku memang tak boleh get in dengan joging.

tapi tak bermakna aku tak joging.
aku tak suka joging pada tempat dan masa yang tertentu sebab..orang jugaklah punya pasal.
aku ada masalah dengan badan aku yang aku tak selesa bila joging.
orang yang pernah jumpa aku maybe faham.
aku rasa bila joging seolah mata semua orang menelanjangkan aku. hah. 

tapi aku suka berenang. 
sumpah...berenang buat aku rasa bebas sebebas bebasnya!
dalam air..
aku rasa cuma yang wujud masa tu ialah air dan aku.

tak ada masalah.
tak ada orang lain.
tak ada perkara  yang menyakitkan hati.
tak ada perang.

seolah-olah bumi ni aman damai.
hebat tau rasanya.

so..kamu.
kamu pula bagaimana?


...

5 comments:

hanaahmad said...

aku tak reti berenang tapi aku reti tengok anak ikan sambil berjogging. eh?

Lee Zha said...

eh.eh. itu hobi kita. jangan gitau orang. rahsia. shhhh..

Paolo Balam said...

reti renang anjing je. erkk

akuGen8 said...

aku xreti berenang..aku jeles tengok org teror berenang..tp yg pasti aku reti menyelam sambil skodeng..biar merah-pedih biji mate pon...aku sanggup..haha

Lee Zha said...

kidal : janji berenang. hahaha

gen8 : hahah janji reti terapung kang slow2 boleh lah pandai berenang