Saturday, September 18, 2010

Jantan vs Lelaki

kalau ikutkan..sama je la kan antara dua 2? tapi bagi aku..berbeza sangat2. lelaki..suma yang lahir ada anu tu lelaki..tapi jantan? tak semua..Jantan bagi aku secara peribadi..terletak pada kematangan sorang laki...tu baru jantan. kalau peel macam budak kecik tu bukan jantan da..tu spesis lelaki lemah! 

jantannya sorang laki bila dia diam2 ubi berisi..tak adalah dok sibuk promot diri o canang satu dunia konon2 dia ada ni..konon2 dia pandai itu..ini..ada ni..ada tu..kaya..o macam2 lagi.

jantannya laki bila dorang pandai buat duit sendiri. bukan maksud aku cetak duit haram dol! tapi tak harap duit mak bapak pun dorang ley penohkan poket dorang dengan kerja yang HALAL. tak perlu tunggu orang bagi kerja, dorang da pandai cari kerja sendiri.

jantannya laki bila dorang tak sibuk nak puji diri. konon hebat di mata pompuan yang dorang suka. tadi..aku blogwalking, baca n3 mamat nih sal sorang blogger..tak ley blah..macam HARAM!. asyik puji diri. bajet howt. please la...muntah hijau aku tengok ko bro! 

jantannya laki terletak pada pengorbanan dorang kat mak bapak. dorang tak berkira an barang2 dorang kalau mak bapak guna. tak kira la barang apa skalipun. sebab dorang sedar, kalau banding barang dorang dengan kos hidup membesarkan dorang dari kecik ke besau amatlah jaoh beza nya. bejota2 jugak la..

kalau korang suma ada unsur di atas..tahniah..korang memang anak jantan..tapi kalau takde langsung..hmm..baik pk leklok..kalau rasa diri perlu ubah..ubah lah..lau yakin diri bagos..terpulang...

No comments: