Saturday, August 7, 2010

Kepoh

pagi2, aku sampai ofis, trus cek fb. then ntah napa, dan macam biasa, mesti aku nampak fb 'dia'. aisshh..cuba tanak nampak tapi da mata ni sensitif sangat lau nampak nam dia di situ. sapa "dia". hehe..nanti2 aku cerita ek, itupun KALAU rajin. hahaha.

tak lama pas tu aku chat an kawan aku, kawan sama sekolah menengah dulu. kalau nak di ikutkan, zaman skool dulu kitorang tak..hmm..cam ne nak cakap ek...tak.."mesra sangat". setakat bebalas senyum je la. gurau2 pun tak pernah. mungkin sebab masa tu, aku cloz an member jantan je, sebab peel aku yang kasar! boyish. kawan aku ni plak boleh di kategorikan..awek menggoda. hahaha, sebab apa? aku tengok dia jalan pun lengang2..lentok2 bila bercakap. so aku tak ley masok langsung (xley nak geng la) hehe..borak punye borak, aku nampak sumthing. dari chat pun aku tau dia de masalah. aku mula rapat an dia sejak kitorang saling ber-FB. dari situ aku tau masalah dia dari A-Z. tapi terfikir pulak aku, aku ni lam kategori kepoh ke? busy body? sebab suma masalah kawan2 aku, aku tau, just dorang je tak tau masalah aku.



selalunya aku tau masalah dorang dari sok sek sok sek geng2 kitorang bila lepak la. tapi aku just tanya apa yang dorang tau, then diam. aku memang akan tanya geng2 yang kira rapat an kawan aku yang di maksdukan tu. tapi aku tak la percaya seratus peratus apa yang dorang gosip kan sebab tak semestinya orang yang rapat an ko tau apa ko alami kecuali tuan punya badan. so bila ada kesempatan, line clear, aku akan tanya tuan punya diri. feedback yang aku dapat?? mesti dorang akan tanya aku "eh...cam ne ko tau?" "sape gitau ko?"

jawapan ARTIS (jawapan standart yang aku akan cakap la..hehe ) aku..."aku sentiasa tau apa yang jadi an kawan2 aku just kawan2 aku je xtau pasal apa jadi kat aku..." tapi bukan bermakna aku salahkan kawan2 aku yang dorang kurang 'amek tau' tentang aku. aku memang susah nak cerita masalah sendiri kat kawan2 sebab bagi aku, masing2 ada masalah masing2. jadi aku tanak bebankan dorang dengan masalah aku, tapi aku sentiasa mendepakan tangan kalau dorang datang nak mengadu...hey..manusia perlu seseorang tempat meluah, betul tak? just cara aku, aku tak suka paksa..tapi de perkara2 lain kadang2 sikap pemaksa aku ni timbul! hehe..soryy~~

jadi rasanya tak salah kalau kita kepoh dalam situasi dan niat yang baik..aku just nak tengok suma kawan2 aku hidup happy. even dorang dah kawen ke tak, aku tetap nak amek tau..sebab hidup ni tak selalunya apa yang kita nak kita dapat...aku tak mampu nak tolong lebih, pi harap jadi tempat ngadu pun cukup la. at least dorang tak rasa sorang2.

paling penting, aib orang kita jaga..apa yang orang kongsi an kita, kita diam je. buat2 bodoh. walaupun kadang2 kita nak je bagitau kebenaran pada semua orang, tapi lebih baik diam dari bagitau. manelah tau..orang tu tak suka kan??..last2..orang dah tak percaya lagi..tu yang paling xbest...


No comments: